Przygotowanie swoich pracowników na zmiany i nowości – priorytet, aby nie wypaść z rynku

Zmiana jest tematem głęboko związanym ze szkoleniem. Trudno sobie wyobrazić, aby wprowadzaniu nowych narzędzi, nowych stanowisk czy nowych zadań nie towarzyszyło zdobywanie wiedzy i know-how niezbędnego do ogarnięcia tego procesu. Pozostawienie pracowników samym sobie niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Przygotowanie swoich pracowników na zmiany to jeden z ważniejszych elementów strategii długofalowej.

Przygotowanie swoich pracowników na zmiany i nowości - priorytet, aby nie wypaść z rynku

Szkolenie w zakresie zarządzania zmianą.

Choć plik ten może pomóc Ci uniknąć popełniania błędów i z pewnością przyda się przy wdrażaniu zmiany, zwłaszcza jeśli nie masz czasu na samodzielne szkolenie. Powinieneś wiedzieć, że istnieje wiele kursów szkoleniowych, które pomagają w zarządzaniu zmianą lub organizacji, które mogą Cię w tym wesprzeć.

Trzeba powiedzieć, że prowadzenie zmian wymaga znajomości właściwych zachowań i umiejętności reagowania na ludzkie zachowania. Będziesz musiał nabyć wiele umiejętności, jeśli ich nie masz, takich jak wiedza, jak dobrze się komunikować, jak towarzyszyć lub jak umieścić narzędzia na miejscu, wyzwanie będzie trudne.

Zmiana nie jest dziełem przypadku i trzeba będzie nie tylko pracować nad sobą, porzucając stare praktyki, ale także wiedzieć, jak kierować zmianą, zidentyfikować kluczowych uczestników procesu zmiany i sprawdzić wpływ zmiany na organizację.

Krótko mówiąc, wiedzieć, jak wykonać wszystko w tej dokumentacji, co z pewnością będzie mniej oczywiste do wykonania niż do napisania.

Analizowanie potrzeb szkoleniowych pracowników.

Jeśli posiadasz umiejętności do kierowania zmianą, i odpowiednie przygotowanie swoich pracowników na zmiany, może się okazać, że sama zmiana spowoduje potrzebę nabycia umiejętności przez Twój personel. Może to dotyczyć zarówno umiejętności miękkich, jak i twardych. Następnie trzeba będzie ocenić potrzeby pracowników, aby zaproponować plan szkolenia.

Ten krok jest często kluczowy, ponieważ Twoi pracownicy mogą wątpić w swoje możliwości lub po prostu nie mają umiejętności, aby przeprowadzić zmianę.

Wystarczy pomyśleć o wszystkich firmach, które przechodzą cyfrową transformację bez zrozumienia technik. Jest to podstawowy krok, ponieważ należy określić konkretne cele i upewnić się, że planowane szkolenie rzeczywiście odpowiada potrzebom, niekoniecznie definiując je wszystkie.

Zdefiniuj potrzebę w kilku krokach.

Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, możesz zacząć od określenia planów firmy i zanotowania umiejętności, które Twoim zdaniem są potrzebne. Często będziesz musiał informować się o różnych tematach, biorąc pod uwagę dane zewnętrzne, takie jak na przykład nowe przepisy lub technologie, lub wewnętrzne potrzeby, takie jak korzystanie z oprogramowania.

Następnie należy wyszczególnić obowiązkowe szkolenia, ponieważ niektóre z nich są niezbędne do wdrożenia, podczas gdy inne można przeprowadzić później jako kurs odświeżający. Przede wszystkim ważne jest zdanie się na opinię pracowników, ponieważ szybko zidentyfikują, czego nie umieją robić i co powinni wiedzieć.

Pytaj o przygotowanie swoich pracowników na zmiany

Możesz zadać swoje pytania podczas rozmowy rocznej lub sprowokować ją. Nie wahaj się zwrócić uwagi na życzenia swoich pracowników, ponieważ niektórzy chcą się uczyć, podczas gdy inni nie chcą tego robić z obawy, że nie będą w stanie.

Czasami zdobywanie nowych umiejętności jest dla nich celem. Czasami trzeba będzie przeanalizować, które pozycje mają największe szanse na rozwój. Mogą również pojawić się nowe stanowiska pracy i może być konieczna rekrutacja w celu pozyskania odpowiednich osób, które z kolei pomogą w rozwoju Twojej firmy.

Tagi: Brak tagów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są *